Utasszállító charter repülőgép bérlés

group charterSokan kérdezik, mennyibe kerül egy charter repülőgép?

Nos, egy gép árát sok tényező befolyásolja, így minden utazásra külön árajánlat készül az alábbi szempontok alapján:

- Géptípus

• Először a szükséges géptípust határozzuk meg. Honnan hová akarunk menni - a távolság meghatározza a repülőgép méretét. Minél nagyobb a távolság, annál nagyobb a repülőgép. Ugyanaz a távolság kisebb géppel is teljesíthető egy vagy több leszállással, amennyiben a megrendelőnek ez megfelel. Az ilyen technikai (üzemanyag felvétel) leszállások általában 30-45 percet vesznek igénybe, géptől függően.

- Utaslétszám és poggyászmennyiség

• Több utas, illetve a nagyobb poggyászmennyiség nagyobb repülőgépet igényel. Egy rövid üzleti útra elég egy kisebb húzós bőrönd, ami általában 5-7 kg, míg turista csoportoknak nyaralásra szükséges fejenként egy 15-20 kg-os bőrönd is. Egy zenekar utazásához még kis létszám esetén is nagyobb gépet kell bérelni.

- Az árat befolyásolja:

• időpont: csúcs időszakokban a gépek iránti kereslet nő. A nagyobb gépek iránt általában nyáron, kisebb gépek iránt sport, kulturális események , kiállítások ideje alatt nagy a kereslet. Ez természetesen magasabb árat eredményez.

• mennyi időt tölt kint a repülőgép. Aznapi fordulóról van szó (reggel kifelé-este vissza) vagy 1,2,3 napot is kint tölt a repülőgép. Ebben az esetben a személyzet költségeit és a légitársaság egyéb lehetséges elmaradt bevételeit is figyelembe veszik.

• vannak-e üres, illetve ún. pozícionáló járatok, vagy a repülőgép indulása a légitársaság bázis repülőteréről történik. Az üres járatok megemelik a költségeket, viszont az indulási repülőtéren sokszor nem találunk helyi légitársaságot vagy megfelelő kapacitású gépet.

• a légitársaság költség kalkulációja, szerkezete. A legnagyobb tételek a tulajdonosi/lízing, üzemanyag, repülőtéri kiszolgálási és leszállási, átrepülési és terminálhasználati költségek. A charter járatok utasai ugyanúgy fizetnek nem kevés repülőtéri illetéket és adót, mint a menetrendszerű járatok utasai.

A nagyobb állandó költségek miatt maga az utaslétszám változása (pl. egy B737-400-on 135 helyett 140 utas utazik) csak kis mértékben okoz változást a költségekben. Az általános vélekedéssel szemben az alap étel/ital catering csekély költséghányadot képvisel.

És mégis, mennyibe kerül?

Mivel a charter fuvarozás személyre szabott, egyedi szolgáltatás, így költségesebb és semmiképpen sem hasonlítható össze az olcsó légitársaságok (fapados) menetrendszerű áraival. Sok esetben azonban a székár a menetrendszerű prémium árak alatt van, kedvező esetben versenyképes a menetrendszerű árakkal is. Érdemes ajánlatot kérni!
Néhány jó tanács charter gép rendelése előtt.

Repülőtér, terminál választás


Kisebb gépek rendelése esetén lehetőség van a zsúfolt, nagy repülőterek kikerülésére, vagy a nagyobb repülőtereken a business terminálok használatára. A General Aviation (kisgépes) terminálok vagy FBO-k (saját terminállal rendelkező handling cég) alkalmasint, de nem mindig, emeltebb díjat adnak ki, ugyanakkor gyorsabb és kényelmesebb szolgáltatást biztosítanak. Ezeken a terminálokon konferencia termek, tárgyaló helyiségek, zuhanyozó, internet, parkoló és egyéb kényelmi lehetőségek is találhatók.

Budapest general aviation terminal entrance

Cégünk természetesen referenciákkal rendelkezik a terminálokról és ajánljuk és kérés esetén megszervezzük az odarepülést.

Budapesten ilyen a General Aviation terminál, amely a Liszt Ferenc Repülőtér Terminál 1 épület mellett található.

Budapest környékén található kedvezőbb áraival a tököli repülőtér is.
Vidéki utasainknak választási lehetőség nagy géppel pl. B737-400-al Győr/Pér, Debrecen és Hévíz-Balaton nemzetközi repülőterek. Regionális repülőgépeknek alkalmas Pécs/Pogány (nemzetközi), és kisebb gépeknek Békéscsaba, Szeged, Nyíregyháza, Kaposújlak, Fertőszentmiklós, Siófok Kiliti, Kiskunlacháza repülőtere is.

Heviz airport terminal building

Mikor kezdjük el szervezni a charter utazást?

Általában mondható, hogy minél előbb, annál jobb. Irányárat egy adott útvonalra kérhetünk már akkor is, ha az indulás pontos időpontja még nem ismert. Egy-egy népszerű időpontra viszont a légitársaságok hamar eladják kapacitásaikat, ezért célszerű opciót kérni, még ha az depozit fizetéssel is járhat.
Az Európai Unión kívüli charterjáratokra a repülési engedély, a repülő személyzet vízuma, a repülőtéri kiszolgálás megrendelése időt vesz igénybe, amely országoktól függően változó, erről cégünk tájékoztatást ad.

Catering / fedélzeti ellátmány

A legtöbb charter járat árajánlata csak alap ellátmányt tartalmaz. Ez üdítőket, kávét, teát és snack-et jelent. Lehetőség van viszont ennél bővebb választékot rendelni, vagy a légitársaságtól, vagy a helyi catering vállalatoktól. Cégünk természetesen megszervezi megrendelőinek ezt a szolgáltatást is.